måndag 5 december 2011

Julkalender




Hittar en vansinnigt gullig julkalender i en bokaffär i V-stan med en pepparkaka som man flyttar i fickor fram till jul.
Bestämmer mig för att köpa den till flickorna.
- 700 spänn för en tygbit!!!!
Bestämmer mig för att sy en själv.
Hur svårt kan det vara?



Köper filttyg och guppigt band som kristyr på pepparkakorna och kör sen frihand med saxen. Kalendern ser ut som att en Teletubbie på crack har yxat ihop en.
Men den blev billigare...



Klipper på frihand (lite onödig kommentar kanske) ut siffrorna i den röda filten och lägger brun filt under som jag limmar fast.


Syr fast sifferremsorna på en filtbit så det bildar små fickor. I olika storlekar. Omedvetet. Syr små pepparkakor att stoppa i fickorna. I olika storlekar. Omedvetet. Använder det guppiga bandet som kristyr och köper ögon på Panduro som jag limmar fast.



Friklipper lite kakor och text som dekoration som jag limmar fast. Och syr en raksöm så att det går att sticka in en pinne i att hänga upp med. Tada, kalendern är färdig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar